Trenger du å følge opp på dine salgsmål? Eller er du lei av å ikke vite hvor mye penger som brukes på diverse innkjøp? Svaret ligger enkelt og greit i din e-conomic avtale, i Budsjettfunksjonen.

Budsjettfunksjonen er integrert i avtalen din, den er helt gratis og er et enkelt og godt verktøy som gir deg oversikt og kontroll over hvordan dine tall følger ditt budsjett.

For å ta i bruk budsjettet, skal du gå til «Bokføring» og klikke på menyvalget Kontoplan (under Oppslag og lister). Så klikker du på budsjettikonet i midten til høyre, på de kontoene du ønsker å opprette budsjettperioder til.

budsjett kontoplan

Videre klikker du på knappen «Opprett budsjettperiode» og taster inn budsjettinformasjonen (dato, beløp og evt. tekst og avdeling).

Hvis du setter et kryss i boksen «Fordel likt etter måneder» og taster inn budsjettsum i feltet «Beløp», vil systemet automatisk lage en oversikt for et helt år, med din totale budsjettsum fordelt på hver måned i løpet av året.

Budsjett budsjett tall

Du kan også importere budsjett-informasjonen via en CSV-fil og få informasjonen din på et øyeblikk.

For å følge opp budsjettet, kan du hente en budsjettrapport under Rapporter -> Budsjett og for å sammenligne dine faktiske tall til budsjettet, kan du opprette en rapport over Saldobalansen.

Hvis du trenger hjelp eller har noen spørsmål, er du selvfølgelig alltid velkommen til å kontakte oss i supporten!