Vi får inn mange gode forslag fra kunder om forbedringer til programmet. Det er vi veldig glade for! En del av forespørslene gjelder arbeidsflyten i e-conomic og det er noe vi jobber med kontinuerlig, slik at du kan jobbe så effektivt som mulig med din bokføring og fakturering.

På hver av dine kunder i e-conomic kan du se en oversikt over åpne posteringer. Det vil si de posteringene som ikke er utlignet, hvis en kunde for eksempel ikke har betalt fakturaen enda.

Klikk for større bilde

Klikk for større bilde

Hvis du vil sende en eksisterende faktura eller en påminnelse, kan du nå gjøre dette direkte fra åpne posteringer. En av våre nyeste produktforbedringer gjør det nemlig mulig for deg å sende eksisterende fakturaer til dine kunder, direkte fra åpne posteringer.

Det vil si at du enkelt og greit kan åpne og sende fakturaer når du allerede er i kundens oversikt, i stedet for å søke etter fakturanummeret i kundekontokortet eller i arkivet.

Slik sender du en faktura fra Åpne posteringer:

  • Klikk på fanen Salg > Kunder
  • Finn den aktuelle kunden og klikk på ikonet «Åpne posteringer»
  • En pop-up åpnes og du kan klikke på konvoluttikonet for å sende fakturaen

 

Klikk for større bilde

Klikk for større bilde

Design og layout:

For at dine fakturamottakere skal ha bedre oversikt over hva de skal betale for og over hva som er bestilt og levert, har vi tilføyet 3 kolonner som du kan velge å ha med på fakturaen. Disse er stykkpris netto med rabatt, bestilt antall og rest til levering. Du skal selv gå inn og krysse av på at disse alternativene skal vises.

Slik tilføyer du disse kolonnene på dine fakturaer:

  • Gå inn på Salg > Oppsett > Design og layout
  • Klikk på det midterste ikonet ved siden av den riktige malsamlingen: Maler
Klikk for større bilde

Klikk for større bilde

  • Her har du oversikt over flere maler. Velg f.eks. Faktura > Layout (helt til høyre)
Klikk for større bilde

Klikk for større bilde

 

  • Nå er du inne i Layout. Her klikker du på Kolonner. De tre nye kolonnene som er lagt til finner du helt i bunnen av listen og kryss av på de kolonnene du ønsker å tilføye

Med disse ekstra kolonnene synlige på fakturaen, kan kunden få en mer detaljert oversikt over hva de skal betale for og om det kommer en restlevering, eller om alt er levert.

 

Jeg ønsker deg en fantastisk uke, og ikke nøl med å kontakte supporten dersom du har noen spørsmål!