For noen er det nok lettere å fortelle historier om negative opplevelser av kundeservice og support, enn positive. Hvordan er fokuset på kundeservice og support i e-conomic? I dette blogginnlegget inviterer vi deg bak scenen av e-conomic, der våre supportere og kunder møtes i «sannhetens øyeblikk», i telefonen, på mail og chat.

iStock_000017958909Medium

Mange forbinder gjerne kundeservice og support med timevis av venting på telefon, flere dager uten svar på det lille spørsmålet du trengte svar på akkurat der og da, eller at bedriften finner dårlige unnskyldninger eller skylder på andre dersom ting ikke går som det skal. For å ikke glemme det å hele tiden bli satt over til «den riktige konsulent» og ny ventetid for at denne «riktige» skal bli ledig. Men kundeservice og support trenger ikke alltid å være negativt. I e-conomic jobber vi med at kundeservice og support skal forbindes med positive og gode kundeopplevelser.

 

Tid er penger
Hos e-conomic er vi like enige med dere i at tid er penger, og i løpet av en travel arbeidsdag med mange gjøremål er det siste man ønsker å sløse tid. For å få bedre tid er det viktig å prioritere riktig. Grunnen til at vi ønsker å fremheve vårt supportteam, er for å gjøre deg oppmerksom på at vi har kompetente medarbeidere som venter på deg. Og at det ikke er noen grunn til å nøle med å ta kontakt fordi du ikke har tid eller fordi du er redd for at det skaper enda mer frustrasjon. e-conomic lever og ånder for gode kundeopplevelser og derfor er det viktigste for oss at den som ringer får kontakt og svar på sine spørsmål på en effektiv og god måte.

 

Hvem møter du?
Tiden hos e-conomic er dedikert til kundene. Vi skal ha god tid til å besvare alle mails, telefoner og til å hjelpe til med det som trengs helt til du har fått svar og er tilfreds med løsningene.

Det er i samhandlingen mellom kunden og virksomhetens medarbeidere sannhetens øyeblikk oppstår. Der den enkelte ansattes innsats er avgjørende for kundens opplevelse. Det er bedriften sitt ansvar å sørge for at den ansatte er opplært og har de riktige redskapene og er forberedt til å gi kunden en god opplevelse. I e-conomic arbeides det mot et høyt faglig nivå, at de ansatte er gode til å kommunisere og er proaktive.

Teambilde CATS

Det vi ønsker å understreke er at din tid og virksomhet er viktig for oss i e-conomic. Derfor har vi et stort fokus på å ha et dyktig supportteam klar, slik at du kan fokusere på dine prioriteringssaker. Nøkkelen til dette er å alltid ansette den riktige medarbeideren til supporten, som er her fordi de har lyst og ikke fordi de må, og brenner for det de holder på med.

Avslutningsvis noen kommentarer fra fornøyde kunder som har hatt noen gode kundeopplevelser med vår support:

«De få gangene jeg har støtt inn i problemer, har jeg fått veldig god hjelp på chat supporten til e-conomic. Det viktigste med kundebehandling er at vedkommende forstår mitt ståsted, kan se hvorfor jeg har et problem, og ikke lirer av seg 2 minutter med svært tekniske fraser, -og det synes jeg at e-conomic absolutt har fanget! De tok meg på alvor selv om jeg var ny med programmet. Supporten er helt klart noe av det beste med e-conomic!» Karoline T.Adland, Easy Translate.

 
«e-conomic har den beste supportavdeling jeg noensinne har vært i kontakt med. Alltid positive og hjelpsomme, og ingen lang ventetid på telefon eller email» Merethe Hansen, Denfoil Safety.

 

Har du ris eller ros, forslag til forbedringer eller konstruktiv kritikk, er du mer enn velkommen til å kommentere i feltet nedenfor.